Gott att dricka?

Ardbeg när man är inregnad i tältet, gärna med en gnutta vatten från närmsta bäck.

Dalmore framför brasan.

Irish coffee är inte så dumt, och är lätt att få till med lätta råvaror. Vill man ha grädde kan ha med sig sprutgrädde. Men det behöver man ju ändå till tårtorna.

Att hala upp en otippad halvflaska Bollinger är också rätt gott.

Nordesjö; sa:
Irish coffee är inte så dumt, och är lätt att få till med lätta råvaror. Vill man ha grädde kan ha med sig sprutgrädde. Men det behöver man ju ändå till tårtorna.

Att hala upp en otippad halvflaska Bollinger är också rätt gott.

Martin, du är LK:arnas fanbärare numero uno! :)

Men jag lägger nog också min röst på Ardbeg, med punsch (till den varma chokladen) som god tvåa.

Mvh
Peter P.

Ärligt talat lämnar jag hellre whiskyn hemma än KAFFET!
Och lite te är också obligatoriskt.

Men en talisker får gärna komma med på fjärde plats.

Stroh rom

Flaskan med österikisk strohruhm som står på lut i skåpet är väl snarast mitt måste på skogsturen. Gärna när det är lite kallt och ruggigt väder. Serveras som toddy med socker, och varmt vatten. (hjälp! Min diabets skriker!)

Ett jämrans dåligt väder förhöjer dryckens smak. Toddy en varm sommardag är ingen höjdare. Den blir fadd på något sätt trots kärnans solida styrka.

Tänk bara på att drycken är förbjuden att föra in i landet. Pga styrkan klassas den som central[stimulerande]?! medel. Det vill säga narkotika.

Drickbart ute

En termos m te, kryddat m kanel och socker, under kallare perioder, eller varför inte klassikern i skidbacken (barnaåren); mjökchoklad.

Under sommarhalvåret, förespråkar jag te, men äv. en hjortron-yoghurt ( drickbar alt. utspädd m vatten ) funkar fint emellanåt, ger dessutom lite mer än bara vätska. Sockrad filmjölk, drack jag vid några tillfällen, när jag planterade skog ett antal år tillbaka. "Låter kanske inte (kall pilsner), men det funkade bra..

Ngn. juice hänger oftast med, gott m "lite extra" till frukosten //

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg