Känner igen tankegången lite. Har länge funderat på ett pyramidtält, men då som solotält. Funderar också mycket kring innertält, bivy och någon variant av golv. Mitt största orosmoment med innertälten är de låga "badkarsväggarna". Är sidosovare och har därför ett Exped Synmat på 7,5 cm plus deras lätta uppblåsbara kudde. Vilket gör att jag skulle hamna lite ovanför de låga väggarna och väldigt nära myggnätet med huvudet och fotändan på sovsäcken. Inte så roligt de gånger det blir kondens eller blåser kyliga vindar.
För mig står valet mellan MLD eller Locus Gear. Den första leverantören kan sy på en kjol med myggnät som skulle fungera ihop med en bivy. Den senare kan sy ihop ett innertält med solida väggar, men då stiger vikten. De har dock fler val av ytter- och innertält samt material.
Äger ett Zpacks Hexamid Plus som jag använt till kortare turer där jag kan leva med lite sämre sömn en natt på grund av kyliga vindar som drar genom tältet. Blir det längre soloturer i framtiden vill jag ha något annat.
För mig står valet mellan MLD eller Locus Gear. Den första leverantören kan sy på en kjol med myggnät som skulle fungera ihop med en bivy. Den senare kan sy ihop ett innertält med solida väggar, men då stiger vikten. De har dock fler val av ytter- och innertält samt material.
Äger ett Zpacks Hexamid Plus som jag använt till kortare turer där jag kan leva med lite sämre sömn en natt på grund av kyliga vindar som drar genom tältet. Blir det längre soloturer i framtiden vill jag ha något annat.