Gotlänskt test!
Jag har nu vandrat på Gotland i 5 dagar med min Golite Jam2 som jag köpte i höstas.
Jag testade den redan förra hösten på Gotland, då fick den inte lika bra betyg av mig, så jag har nu lärt mig att packa den bättre, ett tungt tips är att andvända Eagle Creek 2-Sided Cube, jag andvänder tre stycken, tycker att jag lättare får upp stabiliteten i botten av säcken, där har jag mina extra kläder, all mat som jag köpt hemma "Frystorkat" sen har jag all div leksaker och hygien artiklar.
Tält och liggunderlag har jag på utsidan, framsidan har en stor ficka, där lägger jag allt viktigt för dags turen typp, läsglasögon, bok, tältpinnar, första förbandet.
Mina tält stänger trycker jag ner mot ryggplattan, det finns där en ficka vattenpåse eller vad det nu heter.
Jag har med ett regnskydd som jag träde över allt.
Jag lärde mig också vikten att lyfta upp ryggan med båda armarna, så jag inte sliter ut sömmen i den västra bärremen i förtid.
Ett litet minus är att uppningen till säcken kunde vara sturre, det var ibland svårt för mig att få ner grejerna med en hand.
Jag har nu bytt från 100L till 50L men fortfarande tog jag med för mycket vikt, så nu skall jag gå igenom det som jag i sista stund ändå slängde i, allt för inte starta med max 9 kg utan mat och gas. Jag kommer så fort jag får pengar köpa nytt tällt Hilleberg AKTO och Theramarest prolite 3 liggunder lag i S storlek, så kommer jag ner ytterlilggare ett killo.
Det viktigaste är nog att inte byta ut alla prylarna på en gång, så vida du inte har råd, för det kostar ju en förmögenhet varje gång att byta upp mig till mordänare och lättare produkt.
Jag kan varmt rekomedera denna produkt, då den är så lätt.