Tack! Ja, det är det verkligen! Kul att man håller sig kvar i topp 10 ännu med den gösen.
1981 var jag 2:a i Sverige med den. Jag vet inte vad som hade hänt om jag hade bott kvar i Huskvarna el. Aneby. Jag hade kanske inte fått ett virus heller som hade angripit brosket i fotleden om jag hade bott kvar söder ut. Ingen expert kan svara på det och dom har inte hittat orsaken men min läk på Sunderby sjukhus tror att det är ett virus av något slag som angrep fotleden, men trots ca 50-60 prover av alla dess olika slag så hittade dom inget virus. Konstigt!
Det var väl foten som satte käppar i hjulet så att säga när jag fick steloperera fotleden. Kalixälvens stränder är full med stora stenblock, m . m. gå där och balansera med en stelopererad fotled är inget att tänka på. Någon gummistövel kan jag inte ha på v. fot. Jag och en ortopedtekniker har provat genom att klippa upp en stövel på baksidan och sätta dit ett blixtlås. Det var ett experiment som vi kunde glömma.
Jag har provat. Några bryggor finns inte ute i älven som man kan gå ut och kasta på.
Ja, det har smittat av sig på sonen som jag har fostrat och idag fick han en gädda på ca 60-65 cm så han räddade namnet iaf. Sätter man ordentliga grejor i spjuvens händer så får han fisk. Glad far!
Något måste man ha lärt sonen för han fick den här snipan igår em. i Kalix älv när han och en kompis var och fiskade från stenpiren nedanför Filipsborg, Kalix.