uler41; sa:Tack för tipsen, det låter ju kalas.
Ska testa att scana in ett pappers sjökort med djupkartor med koordinater och sedan föra över till min GPS.
Kan man kombinera Garmins frilufskarta I ett område med en djup kartaöver en sjö I samma område? Jag tycker att frilufskartan i min 76C gör sjöarna störande mörka(blå)
Under förutsättning att sjön är någorlunda vettigt vektoriserad så strandlinjen stämmer kan du lägga in djupdata i den kartfilen med mapedit och cgpsmapper standard&marine. Obs endast för alldeles eget bruk.
Det är möjligt att du måste lägga in en och annan utelämnad ö också (förutsätter att det är gamla kartan).
Ska du lägga in flera kartor så måste du sedan välja aktivt med gpsmottagaren vilken karta som ska visas. En annan variant vore att ha vit sjö och ovanpå den lägga en transparant karta med olika blått för olika djupzoner. Transparanta kartor lär vara lätta att göra men jag vet inte själv hur.
För att allt ska stämma kan du retuschera strandlinjen mot en karta eller ett sjökort skannat i Ozieplorer innan. eller använda en BSB-karta som underlag.
Din första sjö lär yta bra mycket längre tid att göra än nästa