Är det möjligt att "lägga till" resor i en redan köpt SJ-biljett och göra den till en Resplus-biljett? Säg till exempel att jag köper en biljett Sthlm till Gällivare tre månader i förväg när den är som billigast, ombokningsbar för flexibiliteten. Kan jag sedan lägga till bussbiljetten Gällivare-Ritsem i efterhand och därmed omfattas av Resplus-garantin ifall tåget skulle bli försenat?
Om jag köper ombokningsbar hela vägen till Ritsem så är det ju bara tågresan som blir ombokningsbar, och jag blir av med femhundringen som bussen kostar om jag bokar om.
Har försökt googla på detta utan framgång.
Systemet är ju inte direkt upplagt för oss som är lite mer spontana och bestämmer exakt vart vi vill åka nån vecka innan bara. Om man inte har tjock plånbok och kan betala SJs priser så sent som veckan innan dvs.
Om jag köper ombokningsbar hela vägen till Ritsem så är det ju bara tågresan som blir ombokningsbar, och jag blir av med femhundringen som bussen kostar om jag bokar om.
Har försökt googla på detta utan framgång.
Systemet är ju inte direkt upplagt för oss som är lite mer spontana och bestämmer exakt vart vi vill åka nån vecka innan bara. Om man inte har tjock plånbok och kan betala SJs priser så sent som veckan innan dvs.