Jag har tänkt kolla vad en plåtslagare tar i pris för att göra mig en uppsättning snötältpinnar. Modell bocka en plåt och borra ett hål i den. Hoppas på detta sätt komma undan hyfsat billigt. Naturkompaniet säljer hillebergs för strax under 400 .- för 6 pinnar och jag tycker detta är lite väl mycket, ett tunneltält med linor kräver åtminstone 10 pinnar anser jag om man vill inte vill använda skidor och stavar.
Åter till min fråga. Jag skulle va tacksam om någon med ett par snötältpinnar hemma ville kolla upp måtten på dessa, jag vet att hillebergs är 38 cm långa men hur breda, och på vilket avstånd sitter hålet från ändan? (är 38 cm bra eller bör man passa på att länga/korta något när man ändå har chansen? Jag hade tänkt mig göra dem i 1.5 mm aluminiumplåt, med en bock borde den stå emot det mesta.
Någon som har tidigare erfarenhet av vad jag är upp till?
tack för svar
/Filip
p.s. Någon som vet några som säljer pinnar billigare än naturkompaniet (gbg-trakten)?
Åter till min fråga. Jag skulle va tacksam om någon med ett par snötältpinnar hemma ville kolla upp måtten på dessa, jag vet att hillebergs är 38 cm långa men hur breda, och på vilket avstånd sitter hålet från ändan? (är 38 cm bra eller bör man passa på att länga/korta något när man ändå har chansen? Jag hade tänkt mig göra dem i 1.5 mm aluminiumplåt, med en bock borde den stå emot det mesta.
Någon som har tidigare erfarenhet av vad jag är upp till?
tack för svar
/Filip
p.s. Någon som vet några som säljer pinnar billigare än naturkompaniet (gbg-trakten)?