Glasull mm skulle jag absolut inte vilja ha nära kroppen. Även vanliga bomullslakan som tyg är tveksamt ute då de bevarar fukt och inte torkar upp. Om vintersovsäckar är dyrt kanske du kan kombinera två vanliga fiberfyllfa i varandra som ofta går att hitta till överkomliga priser och få en riktigt varm sovsäck. Sedan finns ju givetvis begagnatmarknaden också, allt mycket bättre än frigolit eller glasull 😉
Det kan säkert vara så, kanske mer passande med någon form av syntetiskt tyg om man ska använda det till sovsäck?
Det har jag också tänkt på, varit lite tveksam om två fiberfyllda sovsäckar kommer att kunna stå emot kylan tillräckligt, den nuvarande jag har var behaglig runt 0 grader och strax under, men då hade jag dubbla fleecejackor, mössa, yllestrumpor och långkalsonger/byxor på mig samt vanligt liggunderlag och frigolitskiva under men vid -7 var det rejält kyligt, tilläggas att jag då också låg inuti en träkoja som förvisso inte är isolerad men med skydd för vind och med dörr som går att stänga till, så jag undrar om liknande sovsäck utanpå eller inuti denna skulle tillföra jättemycket mer än några graders ökat skydd mot kylan? Men jag ska helt klart kolla om det finns något i den lägre prisklassen.