Minns inte om man får betala svensk moms när man handlar på Barrabes - de borde ju komma upp i en så stor svensk omsättning att de måste ta ut det. Annars är det kanske så att det i 637:- ingår lägre moms, och då är det ju så att priset med svensk moms (addnature) blir en bit över 700 om addnature har samma inköpspris och samma påslag som Barrabes.
Om man sen tänker sig att spanska barrabes säljer typ 20 gånger mer spanska Fixeprodukter än addnature, eftersom barrabes troligen exporterar väldig mycket mer än addnature, så borde detta avspegla sig i inköpspriset.
Då är det därmed inte säkert att addnature har så mycket större påslag än Barrabes.
Som köpare är jag ju inte hjälpt av att mitt försäljningsställe inte gör så bra affärer trots att de är dyra, men det kan ju vara bra att vara medveten om att det kan vara såhär.
I själva verket kan det förstås också vara så att det i priset 637:- ingår svensk moms, samt att inköpspriset är lika på båda ställena - jag har ingen aning om det senare förstås!