Glasskogen, Värmland, nu i Februari

Tjena!

Jag undrar om någon vet om någon led i Glaskogen, helst runt Arvika, är någorlunda snöfri? Eller iallafall vandringsbar. Det har ju varit hyffsat varmt nu någon vecka så..

Men jag bor inte i området, utan några mil bortom så vore väldigt guldigt om någon visste något om någon led som är hyffsad!

Tack på förhand // Flugfiskefreak

Ojämnt

Hej! Du kan gärna läsa mitt senaste blogginlägg "En sista chans" (som ligger uppe i bloggrutan, strax nedanför forumtrådarna på förstasidan.) Det är ojämnt med snö på skogen här. När jag var uppe i helgen så var det bitvis bart, bitvis ett par decimeter och lite pulsigt. Men visst går det att ta sig fram.
Det finns ett nät av leder så man kan lätt välja ut en lämplig sträcka att gå. Börja med att införskaffa Glaskogskartan där alla leder och vindskydd/övernattningsstugor finns utmärkta. Räkna inte med att veden vid vindskydden är torr så det kan vara lite jobb med att få fart på elden.
Glaskogen med ett s.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg