Glasögonbärare: Bra mössa med skärm?

Skärmmössa bör man helst prova innan köp

Hej jag är också glasögonbärare.

Jag har svårt att hitta en skärmmössa som sitter bra både med uppfällda och nedfällda öronskydd. Ofta så måste man böja nacken bakåt för att se bra under skärmen och det blir jobbigt när man åker skridskor lätt framåtlutad.

Jag har storlek 62 och då finns inte så många skärmmössor som sitter bra. Jag har provat flera år i svenska butiker utan att ha hittat
någon riktigt bra.
Den hittills bästa jag provat är baseballkepsliknande heter Codeba Vento Cap och finns bl a på Globetrotter i olika storlekar.
http://www.globetrotter.de/pdf_kat/095.pdf
Jag köpte den på vinst och förlust i samband med en större beställning från Globetrotter och är nöjd.

Den är ganska lagom varm för långfärdsskridsko, blir man svettig kan man sätta den bakfram.

Thure

Hej igen

Det blev en Extremites Icecap. Det var den bästa mössan jag hittade. Dock hittade jag inte Lowe Alpine någon affär. Mössan kändes funkis när jag provade den i affären. Jag hoppas att jag tycker likadant efter att provat den i busväder.

Guest

Gäst
Nyman; sa:
puide; sa:
Finns Lowemössan eller något liknande att köpa i en vanlig butik, tro? Jag är osäker på storlek och vill gärna klämma på grejor innan jag köper. Desutom kostar frakten 70 spänn, vilket ger ett påslag på 17,5%
/Mattias

Eftersom du bor i v-ås, puide, så kika in på fliesbergs utförsäljning, i förrgår fanns det nån haglöfsmodell som liknade Lowemössan kvar
//Nyman

Jag var på Fliesbergs idag och kollade. De var ca 1 miljon människor i butiken, så jag knallade iväg till Naturkompaniet i stället och hittade en mössa av märket outdoor design. Polartec fleece och gtx. Gick loss på 450 balobas. Äh, vad fan, tänkte jag, förtida julklapp till mig själv. Dessutom blev det ju nån tia mindre än om jag hade köpt Lowemössan plus frakt. Mössan är skön och verkar bra. Hoppas bara att jag får behålla den längre än alla mina andra, numer borttappade, eller annekterade av min äkta hälft, mössor. ..konstig mening, den där sista...
/Mattias

Prova diskmedel

Fick tipset från minflickväns bror som tävlar i MTB i Estland.
*Rengör glasögonen och torka torrt.
*Ta lite diskmedel (själv så använder jag YES om det kan spela någon roll...)och gnid utöver hela linsen, torka torrt med linneduk. Klart!
/
hasse

å
p.s. Fungerar även finfint även på badrumsspegeln som alltid immar igen då man duschar...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg