Glasögon

Cykelcity

Kolla on på Cykelcity som någon tidigare sa. Det är rea där just nu.. Dom har glasögon från ca:200:- med utbytbara linser.

Recensera då?

Alla ni som har skrivit jättebra inlägg här.

Om ni går till recensionsavdelningen och skriver en recension om dem så får ni massor av kottar....

Hopp och hej

Niklas

lenses

Jo, liser är oehört bra, om man inte får sand el.dyl. i ögonen. Själv har jag endagslinser, d.v.s. man använder dom en dag ochsedan kastar man dom. Oerhört enkelt och bekvämt, men tyvärr inte gratis...

/ Erik

Glasögonen

Cykelcity har ett par glasögon som heter Coolvison 1004.
Verkar vara en kopia av Rudy Project Skeely.
Kostar 245:-, linser kostar 60:-. Finns i smoke, gula eller ofärgade.

Smith glasögon

Nu skaffade jag ett par Cebe Athlon glasögon, men jag är inte riktigt nöjd med dem. När jag kör i riktigt jobbiga backar eller stannar så immar de igen. Min kompis har ett par Smith glasögon (kommer inte ihåg modellen) som han påstår inte immar när han cyklar. Kan det verkligen finnas glasögon som inte immar? Jag är skeptisk och kanske måste låna hans glasögon för att ta reda på det. D.v.s. min teori är att jag svettas mer och kanske tar i mer i uppförsbackar.

/Jonas U

Adidas

Kan verkligen rekommendera Adidas glasögon. Jag använder modellen Gazelle för cykel/löpning vilka fungerar alldeles ypperligt. Körde bla hela Finnmarksturen med brillorna på utan imning.

Vid längdskidåkning använder jag modellen Sprocket som även finns med imfria linser. Det är ju svårare att slippa imman på vintern men dessa har fungerat helt OK.

Oakley

Har ett par Oakley M-frame. Måste säga att jag är mycket nöjd. Har haft mången olika glasögon men...

Jag har solglas och gula glas. Det blir extremt bra kontrast i dem. Världen blir liksom vackrare.

Har du någonsin tittat igenom en kamera med bra optik med polaroid filter på. Ja, världen blir jaa hmm hur skall jag säga... soft... eller nåt.

Brillorna funkar bra i sol. Inte supermörka alltså funkar bra i skogen. Vid mulet disigt väder kör jag gult. Funkar bra.

Jag säger bara, har man väl haft ett par syssta brillor ja då har man haft det, öhh, ja du förstår, aldrig till baka till billiga mack brillor!!!

Jaa, men dom va dyra...

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg