Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa positionen!
- Trådstartare WildWoods
- Start datum
Skulle kunna vara vilken sjö/tjärn som helst med lite skog omkring i Värmland. Bilden säjer inte så mycket.
Men det liknar en av Karlstads tjärnar ,som tom tjänstgjort som bandyarena före konstisens tid, Sandbäcktjärn. Solstaskäret, hade tom en utlyst tur på denna tjärn för första gg i föreningens historia denna säsong. (1 kanpp km är varvet runt!) //Omar
Men det liknar en av Karlstads tjärnar ,som tom tjänstgjort som bandyarena före konstisens tid, Sandbäcktjärn. Solstaskäret, hade tom en utlyst tur på denna tjärn för första gg i föreningens historia denna säsong. (1 kanpp km är varvet runt!) //Omar
Sandbäckstjärn är rätt.......
Min farmor brukade ofta åka skridskor här som ung flicka i början av förra seklet.
Själv gjorde jag lumpen på I2 en gång i tiden så Sandbäckstjärn känner jag väl till.
Min farmor brukade ofta åka skridskor här som ung flicka i början av förra seklet.
Själv gjorde jag lumpen på I2 en gång i tiden så Sandbäckstjärn känner jag väl till.
Rackarns otur men Årjäng var inte rätt. Men Årjäng har faktiskt haft järnvägsförbindelse med den här platsen.
Jössefors är inte rätt men vi är på rätt spår och närmar oss slutstationen.
Det fanns två ledtrådar i mitt förra inlägg. Den mindre uppenbara leder till en sjö som ligger cirka en halvmil från den rätta platsen.
Det fanns två ledtrådar i mitt förra inlägg. Den mindre uppenbara leder till en sjö som ligger cirka en halvmil från den rätta platsen.
Senast ändrad:
Med tanke på dina "på spåret" ledtrådar så är det väl sjön Racken du syftar på => Arvika och Kyrkviken då??? Samhället ser inte så stort ut på bilden men en del döljs väl av skogen och man ser ngr större byggnader. Taget från Storkasberget kanske ?, har varit där men det var många år sedan och har inga bra minnesbilder över vyn mot Arvika. //Omar
Där fick vi det rätta svaret av perwib.....bra jobbat.
Bilden är tagen från utsiktspunkten Djupdalshöjden dit en vandringsled går i en slinga från södra änden av sjön Racken.
Kordinater till Djupdalshöjden N 59 40 848 E 012 43 141.
Storkasberget som perwib nämde har ochså en mycket fin utsikt över Arvikatrakten och ett besök rekommenderas.
Vem bidrar med nästa bild ?
Bilden är tagen från utsiktspunkten Djupdalshöjden dit en vandringsled går i en slinga från södra änden av sjön Racken.
Kordinater till Djupdalshöjden N 59 40 848 E 012 43 141.
Storkasberget som perwib nämde har ochså en mycket fin utsikt över Arvikatrakten och ett besök rekommenderas.
Vem bidrar med nästa bild ?
Får en känsla av norra Värmland så jag gissar på Borangen väster om Sysslebäck.
Lite grundat på byggnadsstilen och storleken på huset......
Lite grundat på byggnadsstilen och storleken på huset......
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg