Gissa positionen världen

Ja, bilden är tagen från en mindre stig men man kan se folk som går på huvudstigen till Preikestolen.

Väldigt mycket folk men en fin tur i ett fint område. På den mindre stigen vi gick halvvägs tillbaka var det nästan ingen på.

Kul lek! Lite som poker, och jag är kass på det. Utövade onödig självcensur efter att du skrivit "du är nära", för Preikestolen kändes för enkelt. Men sonderade terrängen med "är vi på andra sidan Lysefjorden?".
Och där spelade du mästerligt med "det är antagligen korrekt men andra sidan av fjorden är ett rätt stort område".

Visst var det värt att komma dit trots mycket folk, jag har ju fått lära mig att tänka bort det i mer folktäta berg.

Glaciären man ser kanten av under molntaket hör till en rätt stor glaciärgrupp kring en ansamling ganska välkända toppar. Hela detta panorama finns i fonden, och molnen kommer att lyfta sig i nästa bild ;).

Även i detta område finns mycket välbesökta turmål, men det räcker med att vänta till slutet av augusti och/eller strunta i ledmarkeringarna, så får man hela härligheten för sig själv.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 47
aronwidforss Gissa position - easy mode Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg