Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa positionen världen
- Trådstartare -Fredrik-
- Start datum
Nej, jag uteslöt ju Skandinavien: "Flera av växterna finns ej i Norden."🤣känns som man skjuter hur som helst nu. Tycker mig känna igen Gjuratinden nu?😵
Nu vrider jag huvudet åt höger jämfört med senaste bilden, och då får jag med den närmaste och högst belägna av alla dessa sjöar. Panoramat i fonden befinner sig i grannlandet; gränsen just här går längs den låga kammen ovan sjön. Toppen längst till höger i fonden är ett enkelt och mycket populärt vandringsmål.
Helt rätt. Då vet du vilket bergsmassiv det handlar om. Jag är i närheten av, men inte exakt på, en välkänd, ledmarkerad kamvandring - exponerad med inslag av scrambling och inte helt banal ens på sommaren, men ändå tillgänglig även för icke-klättrare.
Vet man antalet sjöar nere i dalen, så vet man även dess namn. Vid den nedersta sjön finns en mysig liten fjällstation med samma namn, och nedanför den ett mäktigt vattenfall.
Både dalens och den ledmarkerade kammens namn duger som gåtans lösning.
Vet man antalet sjöar nere i dalen, så vet man även dess namn. Vid den nedersta sjön finns en mysig liten fjällstation med samma namn, och nedanför den ett mäktigt vattenfall.
Både dalens och den ledmarkerade kammens namn duger som gåtans lösning.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Gissa Position Gotland | Allmänt om friluftsliv | 47 | ||
Gissa position - easy mode | Allmänt om friluftsliv | 8 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg