Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Bilden är från sydvästryggen och jag har tvillingryggen i ryggen (tvillingryggen va kruxet på pårtetraversen) . Gick ner i norr.Det ser ut som Tvillingryggen i bakgrunden, klättrar du från norr?
Var är vi nu då?Visa bilaga 33294
Gissar att din bild är från Sarek? Har svårt att lokalisera
Bilden är från sydvästryggen och jag har tvillingryggen i ryggen (tvillingryggen va kruxet på pårtetraversen) . Gick ner i norr.
Gissar att din bild är från Sarek? Har svårt att lokalisera
Nej, vi är faktiskt inte i Sarek. Men inte särskilt långt ifrån.
Majjen... Det finns ju en dold ledtråd i din bild.
Medvetet.Majjen... Det finns ju en dold ledtråd i din bild.
Nordvästra änden av Vallespiken?Det ser ut som Tvillingryggen i bakgrunden, klättrar du från norr?
Var är vi nu då?Visa bilaga 33294
Helt korrekt! Bra jobbat! 👍Nordvästra änden av Vallespiken?
Ja, det var Bulkas där till höger på bilden som ledde mig till rätt svar. Kanske väntar vi nu att få gissningar på Majjens bild, så jag lägger inte ny bild.
Hmm, funderar på vilken ledtråd som finns i Majjens bilder. Det måste vara en plats där blåsten är påtaglig, eller hur!? 😉
Pårte runt - 9 dagar i södra Sarek
En rundtur runt Pårtemassivet har lockat sedan Hans Fowelin beskrev den "hylla" som finns mellan Loametjåhkkå och Tjievrra å ena sidan och Njoatsosvagge å den andra. I år skulle den bli av. Igen.
www.utsidan.se
Nu har väl Majjen själv gett svaret på gåtan. Kanske din egen tur då att lägga upp en ny bild, Majjen ?!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg