Gissa position

Får bidra till att hålla igång tråden. Utan att ha en aning om stället drar jag till med Smuolevagge.
Precis det var det rätta svaret!
Vi står vid vinterleden strax öster om Guijaurestugan. Fjället i mitten är Vavlatjårro och pilen pekar på början till Smuolevagge. Lite längre in i denna dal tog Swift bilden till förra gåtan ;-)

Den första tanken var för långt söderut och ingen sjö eller nedstigning där den behövs ;): Kurajaure och Tarradalen i bakgrund
Men nu är jag ganska säkert: Du är vid Sjangeli, på leden mellan Valfojåkka och Skangalanjavri

Henning

Hmm, sjöns form och läge i kombination med sommar- och vinterled skulle kunna leda till sjön Skángalanjávri en bit norr om Unna Allakasstugorna.

Fick problem med den dator jag har mina fjällbilder på precis när jag hade valt en bild.:(
Men den fanns även på en annan harddisk.:)
Som vanligt: Var?
Gissa0720.jpg

Hoppas ni klarar det, och jag klarar att fixa min dator...

Henning

Tror det är där man går upp i Unna Raiddavágge, alltså efter bron över Vistasjåkka där man får korsa 3 eller 4 vattendrag. Det finns ett plant område efter man korsat vattendragen.

Även en helt fel gissning kan ju vara liten hjälp. ;)
Du har gissat på fel området men på rätt län...
Vi är i Norrbotten men en bit längre söderut.

Och jag kan berätta att min dator funkar igen som vanligt, efter en liten stund var felen bort...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg