Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Du ger ju en ledtråd med den lilla vovven. Alltså befinner vi oss i Sarek. Därför får du en felaktig gissning bara så att vi kan komma lite mer rätt - Njoatsovágge.
Du ger ju en ledtråd med den lilla vovven. Alltså befinner vi oss i Sarek. Därför får du en felaktig gissning bara så att vi kan komma lite mer rätt - Njoatsovágge.
Javisst gav jag en ledtråd (till och med två) när jag nämnde vännens hund. Och visst påminner området om Sarek. - Men vi är INTE i Sarek och inte i Vistasvagge heller.
Däremot är Karl-Johans gissning Skeavratjahke väldigt nära det rätta svaret!
Javisst gav jag en ledtråd (till och med två) när jag nämnde vännens hund. Och visst påminner området om Sarek. - Men vi är INTE i Sarek och inte i Vistasvagge heller.
Däremot är Karl-Johans gissning Skeavratjahke väldigt nära det rätta svaret!
Sockertoppen då? För måste nästan va mansjön
Sockertoppen då? För måste nästan va mansjön
Ja, helt rätt! 😊 Det är Sockertoppen (=söt) i Skäckerfjällen (som ibland även kallas för ”lilla Sarek”).
Bilden är tagen från södra sidan Månsjön.
Din tur, Karl-Johan!
Ett långskott: Gavelberget från sydost kanske, en snörik sommar.
Ett långskott: Gavelberget från sydost kanske, en snörik sommar.
Det va snabbt å helt rätt!
Kul! Äger inga digitala bilder över svenska fjäll så det är fritt fram för den hugade!
Det är inte Skarja.Skarja typ.
Är man i dalgången som syns längre bak så kan det nog se väldigt likt ut, men här så är det brantare och smalare.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg