Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Helt riktigt
God morgon
Hade turen att träffa en typisk "local" på vägen in och snubben berättade för oss att det faktiskt fanns vatten uppe på Nammasj så det gick att tälta där. Något jag aldrig hade vågat chansa på...och när man får sådant här väder är det lätt att vara nöjd
Nästa bild!
/ Stefan
https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29954&stc=1&d=1562304707
God morgon
Hade turen att träffa en typisk "local" på vägen in och snubben berättade för oss att det faktiskt fanns vatten uppe på Nammasj så det gick att tälta där. Något jag aldrig hade vågat chansa på...och när man får sådant här väder är det lätt att vara nöjd
Nästa bild!
/ Stefan
https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29954&stc=1&d=1562304707
Bilagor
Detta får mig osökt att tänka på följande limerick som finns nedtecknad i Aktse:
En yngling i Rapaälvsdeltat
han hade en fråga han ältat.
Uppå Nammásj han satt
och suckade matt:
"Jag undrar var fan jag har tältat!"
Så, var finner vi denna steniga trakt?
Visa bilaga 29960
Det är möjligtvis inte Unna Readdiavaggi?
Det är möjligtvis inte Unna Readdiavaggi?
Jiegnavagge?/ F
Varken eller. Filip är närmast geografiskt.
Jag har tidigare gissat på övre delen av Miehttjevagge med toppen 1299 i vänster bildkant. Rätta svaret var då Jiegnavagge. Nu försöker jag igen med denna gissning.
Näpp!
Niejdariehpvagge? Tvärdalen mellan Sarves- och Algavagge?
Jäpp!
Jag är på resande fot så någon annan får ta upp stafettpinnen.
Peter
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Då tar jag pinnen
En plats jag och min kära fru passerade förra året. En mystisk stenkonstellation som verkligen eggade fantasin.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg