Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Aktsajåkkå?
Uppe vid Råståjaure, sandåslandet. Bra gissning men det är inte rätt.
Vålån, strax söder om Vålådalen?
Peter HP
Nu hamnade vi på tok för långt söderut.
Råståjaure var en bra bit för långt norrut men ändå närmare.
avslutad210712
Gäst
Rådokjåhkå vid Padjelantaleden
Rådokjåhkå vid Padjelantaleden
Närmast hittills.
Min förra gåta och ripnils senaste är länkade till platsen.
avslutad210712
Gäst
Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.
Strax öster om de tre broarna över Vuojatätno finns det några höga sandkullar som man vandrar över. I så fall skulle du stå norr om älven och fota. Uppenbarligen står du på en vältrampad led och stolpen misstänker jag är en parkgräns vilket gör min gissning felaktig. Å andra sidan passade inte stolpen in i min förra gissning heller. Vill gärna få det till Padjelanta pga det flacka landskapet.
Ett rejält steg närmare. Om du tar ett ungefär lika stort kliv till är du framme.
Då gissar jag på Valldajåhkå längs Nordkalottleden ca 25 km väster om Vaisaluokta.
Nu blev det rätt.
Landskapet är som påpekats väldigt flackt men kilometrarna runt riksgränsen är helt platta!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg