Gissa position

Inte riktigt, men bara 1-2 mil därifrån fågelvägen. Bilden är tagen nära passhöjden, som är högre än Niejdariehpvágge.

Av den skräckinjagande stenblocket kan man ana att bilden är till sydöstlig direktion, skuggorna av blocket och ryggsäcken är korta så det är mitt på dagen? Passhöjden är över 1200 m? Lullihavagge är kvar att gissa på?

Av den skräckinjagande stenblocket kan man ana att bilden är till sydöstlig direktion, skuggorna av blocket och ryggsäcken är korta så det är mitt på dagen? Passhöjden är över 1200 m? Lullihavagge är kvar att gissa på?
Lullihavágge är helt rätt svar! Din tur, nästa bild!

Kanske den här stenen?
Jajamen! Bilden togs 13 augusti 2012, kanske var du där samma år? Aldrig varit så lätt att passera den annars mycket besvärliga storblockiga terrängen där. Och jätteblocket var inte lika imponerande som vanligt.

Lullihavágge är helt rätt svar! Din tur, nästa bild!

Jajamen! Bilden togs 13 augusti 2012, kanske var du där samma år? Aldrig varit så lätt att passera den annars mycket besvärliga storblockiga terrängen där. Och jätteblocket var inte lika imponerande som vanligt.

Jag var där 22 juli 2007, mer snö fast tidigare på sommaren. Det var mycket storblockig terräng innan snölegan som gjorde det mycket lättare att passera

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg