Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nära nu...
Ja, det är Balvatnet i bakgrunden !
Balvatnet i bakgrunden på andra bilden?
Ja, det är Balvatnet i bakgrunden !
Då förstår även jag att vi ser topparna i Årjep Sávllo. Intressant plats, ser ut att vara en rätt bekväm uppstigning från Ikkesvágge?
Jag föreslår att ripnils lägger ut nästa bild.
Helt korrekt!
Var där första veckan i Juli i fjol...då vädret var precis som på bilden...dag efter dag !
Uppstigningen är enkel, dock får man starta med ett nästan midjehögt vad, men det är bara någon meter. Riktigt fina fjäll och bra vandring !
Håller med, ripnils...nästa bild är din!
Nåja, med dina supersnälla ledtrådar gick det ju lätt att (nästan) lösa uppgiften. Men utan dem hade jag nog fått fundera rätt länge. Ändå har jag tältat vid den gillrade sjön. En svår men spännande bild, tycker jag.
Här kommer en bild som jag beskurit en del. Möjligen har den varit med tidigare, men tänk då på att repitition är kunskapens moder! Var står fotografen?
Här kommer en bild som jag beskurit en del. Möjligen har den varit med tidigare, men tänk då på att repitition är kunskapens moder! Var står fotografen?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg