Gissa position

Jag grubblade länge över var jag sett detta kantiga fjäll förut och kom till slut på det: i STF:s logibok. Efter att ha letat upp bilden ifråga är jag tämligen säker på att vi ser Dålkoetjåhke från Viterskalsstugan.
 
Jag grubblade länge över var jag sett detta kantiga fjäll förut och kom till slut på det: i STF:s logibok. Efter att ha letat upp bilden ifråga är jag tämligen säker på att vi ser Dålkoetjåhke från Viterskalsstugan.

Visst är det så. En dag tidigare såg fjället ut så här:
 

Bilagor

  • gp2b.jpg
    gp2b.jpg
    41 KB · Visningar: 357
Gissar på Bálgatjåhkå, korsas av jokk uppifrån Bálgatjiegna? Då är det Luohttoláhko som gömmer sig i dimman.

Peter
 
Gissar på Bálgatjåhkå, korsas av jokk uppifrån Bálgatjiegna? Då är det Luohttoláhko som gömmer sig i dimman.

Rätt på båda. Bilden tagen på väg upp på "1350-hyllan" som leder till "1250-hyllan" på Loametjåhkkå. Dimman utgörs i det här fallet av en ordentlig snöby.
 
Rätt på båda. Bilden tagen på väg upp på "1350-hyllan" som leder till "1250-hyllan" på Loametjåhkkå. Dimman utgörs i det här fallet av en ordentlig snöby.

Jag kom från det hållet i somras, fast jag var på väg ner. Tyvärr tog jag mig inte tillräckligt högt upp utan fick en riktigt trist (och "luftig") tur. Faktiskt var det snöblandat dagen nere på Luohttolahko, kanske var vi där ungefär samtidigt.

Jag är tyvärr inte uppkopplad hemma och har alla datorer på golvet så någon annan får ta upp stafettpinnen med ett nytt foto.

Mvh
Peter P.
 
Jag kände också igen det här från sommarens vandring men var för sent ute. Vadade bl.a. Bálgatjåhkå den 14:e augusti. Så jag lägger in en bild.
Var står denna "byggnad"?
 

Bilagor

  • Fjällen 2010 044.jpg
    Fjällen 2010 044.jpg
    44.9 KB · Visningar: 303
Jag kände också igen det här från sommarens vandring men var för sent ute. Vadade bl.a. Bálgatjåhkå den 14:e augusti. Så jag lägger in en bild.
Var står denna "byggnad"?

På väg längs Vierrojohka in mot Mårmapasset från norr. Ungefär i höjd med renvaktarstugan om jag inte missminner mig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg