Gissa position

Nej, vi ska längre söderut än så.

Den lilla ån kanske ger vägledning, men å andra sidan finns det ju flera sådana...

Det finns en del åar att välja på...
...men jag gissar på Lillån och fjällen Mossalassfjället, Rensnävet och Bockhammaren. Härjedalen nästan på gränsen till Jämtland.

Calle
 
Ammarfjället? Gissar att det är över Skebleskalet med Sjnjurtjuoke och Urtstjåhkka.

Calle

Ja, det är Skebleskalet. Och om vi bara vrider oss lite i ostlig riktning hamnar vi helt rätt.

Jag stod vid passet SO om Buvråjvvie (inte långt ifrån sjön Lijbuojávrrie som det gissades på här tidigare). Skebleskalet breder ut sig nedanför. Till vänster i bild ser vi sydöstra änden av Urtstjåhkka. Toppen på bilden är Ruepsgájse (1304). Långt borta i högra bilddelen ser vi en del av Björkfjället, Vuoráktjåhkka (1245) närmare bestämt.
 
Lite flax ska man ha med gissningarna...

Ripnils har kanske något på gång, han avstod ju senast men kanske är laddad nu. Om inte så har jag ingen möjlighet att lägga in ny bild förrän senare ikväll.

Calle
 
Selfölgeli...

Karakteristik topp ur ett annorlunda perspektiv, dock torde den vara ganska enkel
 

Bilagor

  • 20110124-1.jpg
    20110124-1.jpg
    87.2 KB · Visningar: 352
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg