Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är det något av Ráhpaädnos biflöden? Alep Gådokjågåsj?
Nix! Fel område, vi ska norrut och Jåkken har fått namn efter fjället på dess vänstra sida.Är det något av Ráhpaädnos biflöden? Alep Gådokjågåsj?
MVH ///Claes
Akkajaure är stor, många jåkkar mynnar ut i den sjön men.. inte denna jåkk. Vi ska ännu längre norrut (eller snarare nordnordost), fortfarande inte rätt område.Kan det vara så att vi är tillbaka vid Oajejåkken väster om Akkajaure ?
/Hans
Ledtråd - jåkken rinner åt nordnordväst
MVH ///Claes
En ledtråd till:Akkajaure är stor, många jåkkar mynnar ut i den sjön men.. inte denna jåkk. Vi ska ännu längre norrut (eller snarare nordnordost), fortfarande inte rätt område.
Ledtråd - jåkken rinner åt nordnordväst
MVH ///Claes
Det går en kraftledning paralellt med jåkken till vänster utanför bild.
MVH ///Claes
En ledtråd till:
Det går en kraftledning paralellt med jåkken till vänster utanför bild.
MVH ///Claes
Loktajohka.
Ett havt rätt! visst är det Loktajohka... men var står jag och fotograferar? det var den andra halvan av frågan.Loktajohka.
MVH ///Claes
Eller som det heter i dagens Sverige, E10. Rätt gissat Jag står på bron över nämnda jåkk.Jag tror att du befinner dig på Rallarvägen när du plåtar.Ett havt rätt! visst är det Loktajohka... men var står jag och fotograferar? det var den andra halvan av frågan.
MVH ///Claes
Calle
Du och Thomas får väl slåss om vem som får stå för nästa gåta, typ... först till kvarn |=X>
MVH ///Claes
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg