Gissa position

Tältade just intill med en fin (och i den här tråden känd) utsikt från tältet (fast åt det andra hållet). Vilken utsikt då?

Bilagor

• 277_liten.jpg
    277_liten.jpg
    69.7 KB · Visningar: 419
Rätt

Javisst, platsen är strax ovanför Stállegorsa så du är helt rätt ute. Ska man vara riktigt petig så var just själva Kebnekaise dold bakom närmsta klippkanten här.

Min ledtråd var tänkt att vara lite tvetydig så att den även skulle gå att tolka som att det gällde den i tråden kända vyn (d.v.s. din bild #11339) åt det andra hållet:276_liten.jpg
Bra jobbat, bollen är åter hos dig!

Senast ändrad:
All det här googlandet tog musten ur mig (att hitta just de rätta snöfläckar i hela den svenska fjällvärlden) så ja passar på och låter någon annan lägga nästa bild, var så goda!

=D Med den kommentaren är det ju nästan omöligt att motstå frestelsen att lägga upp ytterligare en bildgåta med snöfält... :) Men googla nu inte så mycket att det blir till men för hälsa eller välbefinnande, fler ledtrådar kommer (vid behov).

Bilagor

• 2385_liten.jpg
    2385_liten.jpg
    84.1 KB · Visningar: 382
Hej!

Det här blir ett riktigt höftskott för jag har egentligen ingen aning. Men jag fick ett infall om att vi kanske befinner oss i typ Anarisfjällen och blickar österut (bild 2 och 3). Kan det stämma månntro?

Mvh F

Inte illa att hitta direkt till Anarisfjällen som är helt riktigt! Väderstrecken stämmer däremot inte riktigt och ett lite mer precist svar vill jag ha.

Inte illa att hitta direkt till Anarisfjällen som är helt riktigt! Väderstrecken stämmer däremot inte riktigt och ett lite mer precist svar vill jag ha.

Därtill har jag bara rört mig lite i utkanterna av Anarisfjällen, men all sten vid Dörrsjön fick mig tydligen att associera rätt. Men den slutgiltiga positioneringen överlåter jag alltså till någon som faktiskt har besökt området på riktigt! :)

/ F

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg