Ja, det rätt.Vi vilade vid bäcken före stigningen till 1162 m toppen. Nästa bild, var så god!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Efter lite (mycket ) googlande säger jag att utsikten består av Kebnekaise, Laddjuvaggi osv. Du tältar på södra sidan av Laddjuvaggi, vid Stallegorsa?
Rätt
Javisst, platsen är strax ovanför Stállegorsa så du är helt rätt ute. Ska man vara riktigt petig så var just själva Kebnekaise dold bakom närmsta klippkanten här.
Min ledtråd var tänkt att vara lite tvetydig så att den även skulle gå att tolka som att det gällde den i tråden kända vyn (d.v.s. din bild #11339) åt det andra hållet:
Bra jobbat, bollen är åter hos dig!
Javisst, platsen är strax ovanför Stállegorsa så du är helt rätt ute. Ska man vara riktigt petig så var just själva Kebnekaise dold bakom närmsta klippkanten här.
Min ledtråd var tänkt att vara lite tvetydig så att den även skulle gå att tolka som att det gällde den i tråden kända vyn (d.v.s. din bild #11339) åt det andra hållet:
Bra jobbat, bollen är åter hos dig!
Senast ändrad:
All det här googlandet tog musten ur mig (att hitta just de rätta snöfläckar i hela den svenska fjällvärlden) så ja passar på och låter någon annan lägga nästa bild, var så goda!
Inte illa att hitta direkt till Anarisfjällen som är helt riktigt! Väderstrecken stämmer däremot inte riktigt och ett lite mer precist svar vill jag ha.
Därtill har jag bara rört mig lite i utkanterna av Anarisfjällen, men all sten vid Dörrsjön fick mig tydligen att associera rätt. Men den slutgiltiga positioneringen överlåter jag alltså till någon som faktiskt har besökt området på riktigt!
/ F
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg