Gissa position

Tack för att jag fick godkänt trots bara ett halvt rätt. Dock var ju "stigen till rätt svar" rätt vältrampad och tillrättalagd före mig. Otroligt härlig bild, mycket stämningsfull.
Får be någon annan bidra med en ny fråga. Jag har inte tillgång till någon bra bildfråga nu.
Vänligen/Rickard

Kan varmt rekommendera ett besök!

Hej och tack,

Jo att ta tåget upp till Fauske och vandra genom Rago och Västra Padjelanta är en mycket fin tur med stora kontraster mellan det extremt karga landskapet inne i Rago och de stora blomsterängarna på sluttningarna ovanför Virihaure :)

/ Stefan

Hej och tack,

Jo att ta tåget upp till Fauske och vandra genom Rago och Västra Padjelanta är en mycket fin tur med stora kontraster mellan det extremt karga landskapet inne i Rago och de stora blomsterängarna på sluttningarna ovanför Virihaure :)

/ Stefan

Kan instämma, jag har också gjort den turen, men kom upp NV om Vastenjaure. Därav tyckte jag vyn var bekant...

Jag kan lägga in en ny bild. Kanske lika klurig som Rickards senaste ;)

Calle

Bilagor

• IMGF_155.jpg
    IMGF_155.jpg
    47 KB · Visningar: 360
Tja, typiskt Västerbotten skulle jag säga. Och med tanke på din hänvisning till Rickes senaste bild så kanske vi är kvar i samma trakter? I Remdalen kanske?

Inom parentes kan sägas att jag aldrig satt min vandrarfot i dessa fjäll! Men sträckan Gäddede - Hemavan står på listan.............

Stor Stensdalen?

Hej,

Påminner en del om utsikten en bit in i Storstensdalen i Jämtlandsfjällen då man tittar öster ut. Men det känns som om det är lite mer skog än jag minns....

/ Stefan

Närmast hittills, men inte rätt. Men dina iakttagelser stämmer, det är lite mera skog i den här dalgången jämfört med Storstensdalen.
En bläckfisk kan leda rätt.

Calle

Inte där heller och det blev inte närmare jämfört med förra gissningen.
Med lite fantasi kan man även skymta ett avdrag i dalgången...

Calle

Nu har vi ju fått ledtrådar så det borde räcka.

Om man lägger samman Dörrsvalen, Åttfotingen och Rutsdalen så kanske vi hamnar någorlunda rätt? Mer exakt blir nog svårt........

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg