Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Inga konstiga bokstäver, bara en apostrof över a:et i "vágge".
Viejevágge?
Calle
Rätt!
Den "magister" som jag och avslutad210712 nämnt är signaturen "majjen" vars berättelser om vandringar med livskamraten och andra är riktigt givande läsning. I denna vagge gick han dock ensam i somras.
På bilden syns Jållevarres rundade topp till vänster och Kierkevares nordvästra utlöpare till höger
Viejevágge?
Calle
Den "magister" som jag och avslutad210712 nämnt är signaturen "majjen" vars berättelser om vandringar med livskamraten och andra är riktigt givande läsning. I denna vagge gick han dock ensam i somras.
På bilden syns Jållevarres rundade topp till vänster och Kierkevares nordvästra utlöpare till höger
Tja, det är väl Riehkiere som vanligt?
Men skämt åsido, du kanske är kvar på Björkfjället och nu tittar söderut i motljuset?
Nej Per, vi har lämnat Björkfjället. Gemensamt med Björkfjället är dock att jag inte står/går efter någon led. Fotoriktningen är ostsydost.
Calle
Rätt
Där satt den, jag syftade på Manshögarna i ledtråden. Dock är Sockertoppen dold bland molnen. Den toppen du förmodar är Sockertoppen i första bilden är Aahkantjahke.
Calle
I Skäckerfjällen finns ett område som heter Manshögarna. Om vi är där så borde det ju vara Mansjön vi ser. Och om bilden är tagen i ostsydostlig riktning bör du ju stå västnordväst om den sjön. Kanske i trakten av Rödknulen. Vi skulle då i fonden se bl.a. Sockertoppen.
Där satt den, jag syftade på Manshögarna i ledtråden. Dock är Sockertoppen dold bland molnen. Den toppen du förmodar är Sockertoppen i första bilden är Aahkantjahke.
Calle
En riktigt svår bild innan du gav oss den sista ledtråden! Men roligt att se något utanför de vanligaste vandringsstråken.
Här kommer som omväxling en lätt bild, vem är snabbast?
Är det bron över Valfojåkka på leden mellan Unna Allakas och Abiskojaure?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg