Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tycker mig ana ett urbergsfönster framöver. I så fall går mina tankar till något område nära norska gränsen och ganska långt norrut. Kanske Riksgränsen (orten) finns inom räckhåll?
Resonemanget är helt rätt, men vi är inte riktigt så långt norrut.
Calle
Vi är tillbaka på samma ställe som för några bilder sedan, men tittar åt andra hållet: Vi befinner oss strax öster om klipptröskeln vid Sårjåsjávrres ostände och ser Sårjåsjåhkå.
Helt rätt, dig lurar man inte
Det är alltså Tores bild #7411 där han bör ha stått någonstans uppe på krönet och plåtat åt motsatt håll jämfört med min bild.
Calle
Jag tycker för min del att det ser ut som sjöarna vid Boarek samt att Sakkat skymtar fram lite där borta i fjärran.
Så är det också. Här är en bild från ungefär samma ställe, fast med annat fokus.
Jag tyckte att jag kände igen mig - har tältat två gånger uppe i den där backen - en gång på väg in i Sarek och en gång på väg ut. Fick också ett rejält åskväder över mig mitt i det det platta landskapet, vilket inte var sådär jättekul med blixtar som slog ner runt omkring när man själv känner sig som högsta punkten.
Här kommer en bild på en dyster dal. Någon som känner igen sig?
Här kommer en bild på en dyster dal. Någon som känner igen sig?
Bilagor
Slår bollen till hörna: Miehttevagge.
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Fel nationalpark höll jag på att säga innan jag kom på att Miehttjevágge inte ligger inne i någon sådan. 'Min' dal är stenigare, smalare, brantare och allmänt ogästvänligare ... men ungefär lika lång
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg