Gissa position

Jag tycker mig ana ett urbergsfönster framöver. I så fall går mina tankar till något område nära norska gränsen och ganska långt norrut. Kanske Riksgränsen (orten) finns inom räckhåll?

Vi är tillbaka på samma ställe som för några bilder sedan, men tittar åt andra hållet: Vi befinner oss strax öster om klipptröskeln vid Sårjåsjávrres ostände och ser Sårjåsjåhkå.

Vi är tillbaka på samma ställe som för några bilder sedan, men tittar åt andra hållet: Vi befinner oss strax öster om klipptröskeln vid Sårjåsjávrres ostände och ser Sårjåsjåhkå.

Helt rätt, dig lurar man inte ;)
Det är alltså Tores bild #7411 där han bör ha stått någonstans uppe på krönet och plåtat åt motsatt håll jämfört med min bild.

Calle

Dåligt med gissningar, tycker jag. Kanske verkligheten lockar mera så här års?

Ett sådant virrvarr av vatten och öar finns ju i Tärnasjöns sydände. Står du kanske på sluttningen av Stokkeklippen en bit öster om Syterstugan?

Hälsn Pelle

Jo, surftiden minskar ju ofta lite vid den här årstiden...

Jag tycker för min del att det ser ut som sjöarna vid Boarek samt att Sakkat skymtar fram lite där borta i fjärran.

Jag tyckte att jag kände igen mig - har tältat två gånger uppe i den där backen - en gång på väg in i Sarek och en gång på väg ut. Fick också ett rejält åskväder över mig mitt i det det platta landskapet, vilket inte var sådär jättekul med blixtar som slog ner runt omkring när man själv känner sig som högsta punkten.

Här kommer en bild på en dyster dal. Någon som känner igen sig?

Bilagor

• dal.jpg
    dal.jpg
    34.9 KB · Visningar: 309
Slår bollen till hörna: Miehttevagge.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

Fel nationalpark höll jag på att säga innan jag kom på att Miehttjevágge inte ligger inne i någon sådan. 'Min' dal är stenigare, smalare, brantare och allmänt ogästvänligare ... men ungefär lika lång :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg