Gissa position

Det är inte rätt men inte långt ifrån. Båda bergkullarna är utlöpare på högre berg och är namnlösa på kartan. Vy lite till vänster.
 

Bilagor

  • 9389714056_fea2d77913_z.jpg
    9389714056_fea2d77913_z.jpg
    209.9 KB · Visningar: 441
Är du kanske nära Sähkok och ser de namnlösa topparna 1143 och 1220? I så fall har vi Tjievrra i bakgrunden.

Hälsn Pelle
 
Hej!

Är det inte Härrapakte som tittar fram till vänster på den sista bilden? Vi står i så fall vid Niejdariehpvagges mynning i Alggavagge.

Häpp / Filiokus
 
Hej!

Jag har nog aldrig varit närmare att skada mig på en fjällvandring än då jag gick ner i Alggavagge just där. Jag halkade på det fuktiga gräset, vred till knät och klarade med något slags luftakrobatik mig undan att lägga hela vikten på nämnda knä. Adrenalinhöjande, minst sagt. För det är ju som tidigare nämnts här inte alls långt till Sveriges otillgänglighetspunkt och där vill man ju inte råka illa ut.

Nåväl, nu tar vi oss an nästa bild. Hoppas att lite dis ska göra det lite svårare iallafall.

Lycka till! / Filiokus
 

Bilagor

  • 5767.jpg
    5767.jpg
    74.1 KB · Visningar: 362
Ok. Skulle ju skrivit innan att det var skönt att du klarade knäet men fick lite bråttom när det såg ut som att Nuukeer var inloggad på tråden också...

Ny bild:
 

Bilagor

  • Picture 118_liten.jpg
    Picture 118_liten.jpg
    271.3 KB · Visningar: 311
Jag skulle gissa på den föregående bilden, men Tobbe hann före. Men nästa bild är väl från nästan samma ställe. Skårvatjåhkkås djärva topp 1726 på bild.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg