Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Slugga är rätt svar! Kul liten topptur med bra vyer, rekommenderas. Ny bild, var så god!
Vilken topp mitt i bild? Fotat igår
Eftersom du livevloggar hela tiden så är det ju lite svårt att missa var du varit
Baserat på det så gissar jag på Svarta spetsen taget från Sarvatjåhkkå.
Stämmer, tänkte det va en ovanlig vinkel
Ja, hade du väntat en månad med att lägga ut den (eller bara inte skrivit att den var tagen igår!) så hade den nog varit lite mer av en utmaning
Någon som känner igen bron där jag slagit läger på den här bilden?
Bilagor
Vilken topp mitt i bild? Fotat igår
Tjoho!!! Täckning överallt. Vart tog vildmarken vägen?!
Fy f-n!!! Att vara ansluten till nätet, kan inte vara upplevelsen av fjällvandringen. SKIT!!!
Blogga från Stureplan ta mig f-n!
Blogga från Stureplan ta mig f-n!
Någon som känner igen bron där jag slagit läger på den här bilden?
Inte direkt, men efter alla fina ledtrådar kände jag igen mig. Bron över Boaldojohka, c:a 3 km N om Hurvejåkka.
Sista ledtrådsbilden hade du nästan fotat på samma plats som mig.
Calle
Bilagor
Inte direkt, men efter alla fina ledtrådar kände jag igen mig. Bron över Boaldojohka, c:a 3 km N om Hurvejåkka.
Stämmer bra förutom att jokken heter Rávskkasjohka (eller möjligtvis Rávskkahasjohka beroende på vilken karta man tittar på)(eller Rauskasjoki på finska eller mienkäli?). Boaldojohka är bara ett ett sidoflöde.
Med tanke på hur imponerande ravinen är så skulle jag tro att många som går förbi här tar ungefär samma foto ... fast, med tanke på hur glest ifylld färdboken i Hurvejåkka vindskydd var, så tror jag inte att vi är så många som passerar här.Sista ledtrådsbilden hade du nästan fotat på samma plats som mig.
För den som undrar var vi är så ligger platsen strax SV om Kummavuopio vid finska gränsen ungefär en dagsmarsch söderut från treriksröset.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg