Gissa position Stockholms län

Det enda jag kan komma på utifrån ledtrådarna är Hagalund i Solna, utifrån Linda Haglund som var född 1956. Men finns där någon vik?

Eller Vassviken, utifrån Thomas Wassberg...men han höll inte på med friidrott och Vassviken finns dessutom på västkusten.

MrP du är på rätt spår. Viken som heter xyzviksviken på lantmäterikartan har faktiskt anknytning till två idrottsklubbar den äldre av dem är mest känd för fotboll men har många sektioner. Den yngre föreningen är mer känd för friidrott.

Thure

Senast ändrad:
Sjön heter "abcd"-viken.

Den yngre friidrottsklubben startade 1944 och fyllde alltså 80 år i år närmare bestämt den 17 november.

Den äldre föreningen började egentligen som roddklubb men fick sitt nuvarande namn 1897 och det årtalet finns målat med grönvia siffror på en klippa vid mynningen av den efterfrågade viken. Fotboll började man med 1915.

Thure

Sportreferenserna har jag ingen koll på. Men med de geografiska gick det bättre. Samt en viss igenkänning från promenad mellan Flaten och Drevviken.
Jag prövar med klippor och vatten en gång till.Var?

Bilagor

• Slät klippa.jpg
    Slät klippa.jpg
    6.5 MB · Visningar: 19
Slarv av mig. Bilden i #8421 ligger inte i Stockholms län. Men det gör denna klippa. Var?

Bilagor

• Klippa.JPG
    Klippa.JPG
    410.8 KB · Visningar: 25
Hyfsat långt ut i skärgården är det, men inte Finnskär söder om Biskopsö. Ön är rätt känd, även av icke skärgårdsnördar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg