Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej igen i Stockholm!
Jo, Jag gick med mina hundar på träning ute på Kaknäs med dressyrkurser där. Att ha en lydig hund är ju A & O inom friluftsliv. Är nu inne på min tredje Buhund…
Det här ser ju mer ut som en avancerad sk. agilitybana(!?) Men Kaknäs är det ju inte!
Snarare då sätter jag då min tro till att det är i Ågesta: Stockholms Södra Brukshundsklubb. Invid SCC stationen.
hälsar Anders.
Jo, Jag gick med mina hundar på träning ute på Kaknäs med dressyrkurser där. Att ha en lydig hund är ju A & O inom friluftsliv. Är nu inne på min tredje Buhund…
Det här ser ju mer ut som en avancerad sk. agilitybana(!?) Men Kaknäs är det ju inte!
Snarare då sätter jag då min tro till att det är i Ågesta: Stockholms Södra Brukshundsklubb. Invid SCC stationen.
hälsar Anders.
Vad är nu detta? Och var står jag?
Mycket konstnärligt. Av högsta klass. 😊 Jag försöker höja och skärpa observationsförmågan hos dom gissande!
Jag hade ’två trådar på gång’ så, i den ena skulle det vara naturen som formgivare-Rauk på Gotland- och i den andre skulle vara av människohand…alltså en staty i stan. Två flugor om än olika... i en smäll.
Den här är mycket central i staden..dock inte Bellman! Det finns för övrigt ingen Bellman på Skeppsholmen.. Den här finns dock nära Skeppsholmen….
Jag hade ’två trådar på gång’ så, i den ena skulle det vara naturen som formgivare-Rauk på Gotland- och i den andre skulle vara av människohand…alltså en staty i stan. Två flugor om än olika... i en smäll.
Den här är mycket central i staden..dock inte Bellman! Det finns för övrigt ingen Bellman på Skeppsholmen.. Den här finns dock nära Skeppsholmen….
Exakt!
Jag står på Skeppsbron och ser statyn ifrån baksidan! Helt rätt.
Saker har således framsidor och baksidor. Vi ser ofta bara det vi lärt oss se utifrån minnet. Förmågan att koppla något till synes obekannt till något välkänt är otroligt svårt.
Jag står på Skeppsbron och ser statyn ifrån baksidan! Helt rätt.
Saker har således framsidor och baksidor. Vi ser ofta bara det vi lärt oss se utifrån minnet. Förmågan att koppla något till synes obekannt till något välkänt är otroligt svårt.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg