Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om du tänker på geografisk belägenhet så betyder t ex närhet till kusten och breddgrad en del förutom djupet när en sjö lägger sig med is. Det finns en belägnhetsfaktor till som har betydelse för lufttemperaturen och därmed avkylningen och isläggningen.
Dessutom kan jag upplysa att sjön delar namn med ett utflyktsmål som ligger på sörmlandsleden.
Thure
Dessutom kan jag upplysa att sjön delar namn med ett utflyktsmål som ligger på sörmlandsleden.
Thure
Det behövs ledtrådar.
Sjön är liten ca 150 meter lång och Sörmlandsleden gör en krök runt sjön från utflyktsmålet jag nämnde är det nedförsbacke där stigen går i SO riktning norr om sjön och sedan öster om sjön tvär avvikning till västlig riktning och passerar sjön i söder på ett avstånd om ca 50 meter.
Sjön är belägen .... (fyra bokstäver som indikerar läge geografiskt).
Thure
Sjön är liten ca 150 meter lång och Sörmlandsleden gör en krök runt sjön från utflyktsmålet jag nämnde är det nedförsbacke där stigen går i SO riktning norr om sjön och sedan öster om sjön tvär avvikning till västlig riktning och passerar sjön i söder på ett avstånd om ca 50 meter.
Sjön är belägen .... (fyra bokstäver som indikerar läge geografiskt).
Thure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg