Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sorry Ture, du skrev rätta svaret Närdingen medans jag svarade på Sewens inlägg. Skebobruk i skuggorna på bortre stranden i bilden.
Jag hade paddlat från Fagerviken i Vällens norra ända via Kolarmoraån och Harboholmsån ner till Närdingen för att dagen efter fortsätta via Skeboån till Hallstavik.
Skridskosjöarna jag tänker på är Vällen, Gisslaren och Erken som ju alla ligger kring Närdingen, men av något skäl ser man sällan turrapporter från just Närdingen.
Jag hade paddlat från Fagerviken i Vällens norra ända via Kolarmoraån och Harboholmsån ner till Närdingen för att dagen efter fortsätta via Skeboån till Hallstavik.
Skridskosjöarna jag tänker på är Vällen, Gisslaren och Erken som ju alla ligger kring Närdingen, men av något skäl ser man sällan turrapporter från just Närdingen.
Håller med om att Närdingen är fin. Både fin natur och kultur i området. Låter som ett utmärkt kanotupplägg.
Här nedan bilder från en paddling på en frekventerad skridskosjö. Vilken?
Thure
Här nedan bilder från en paddling på en frekventerad skridskosjö. Vilken?
Thure
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg