Gissa position Stockholms län

Dina 2 senaste bilder

Janne verkar vara tagna med lika mycket höstfärger. Kanske tagna på samma utflykt? Djupträsk har en fyrkant på Googles flyg/satellitbild som kanske stämmer med flotten på din bild.

Tar tillbaka föregående gissning och föreslår Djupträsk.

Thure

Djupträsk är det rätta svaret.
Dom två senaste bilderna är mycket riktigt från samma utflykt och jag håller med om höstfärgerna men bilderna var tagna för en vecka sedan.
Det fiskas mycket i Djupträsk har jag förstått och det som ser ut som en flotte är nog någon sorts sump.
Vem lägger upp nästa bild.....

Nå, ska vi ge rätt för det så att vi kommer vidare?
Visst är bilden tagen längs Rialavägen, mellan Sättra och Riala närmare bestämt vid Allemora.
Ladan till vänster i bilden är riven sedan förra året och i höger bildkant, utanför bilden, låg förr ett gammalt missionshus i den skarpa kurvan.

Bra Thure!

Vem tar nästa bild?

Allemora

fick jag det till när jag just tittade på kartan på jobbet. Det är så lite ortnamn på min karta i IPoden. Däremot syns rivningsresterna efter ladan på flyg/satellitbilden.

Thure

Ny bild

välkänt område. Hur tjänade ägarfamiljen sina pengar så att man kunde köpa egendomen?

Thure

Bilagor

• IMG_1923[1].jpg
    IMG_1923[1].jpg
    53.8 KB · Visningar: 225
Erstaviksområdet

har minskat senaste 100 åren men det som är kvar är en viktig friluftsresurs. Tack Janne för snabbt och precist svar. Vem bidrar med bild?

Thure

Bildriktning SO

på ett berg vid Björkhagens golfbana med sundet mellan Dammtorpssjön och Söderbysjön i förgrunden och den norra bron över Söderbysjön i bakgrunden. Där går gång och cykelvägen mellan badplatsen vid Söderbysjön och Hellasgården.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg