Gissa position Stockholms län

Ny bild

som visar vad jag tror är ett försök att locka örnar med en privat åtel.

Bilden är nog rätt svår så ni kan gissa lite. Drgt 300 meter västerut från fotoplatsen går gränsen till ett större naturreservat.

Thure

Bilagor

• IMG_8883.jpg
    IMG_8883.jpg
    33.6 KB · Visningar: 232
Det skulle kunna vara Hemfladen på Gällnö och naturreservatet som ligger i närheten men referensen till att naturreservatet ska ligga rent västerut gör att jag blir tveksam.
Men vi börjar där får vi se om det kommer några ledtrådar... :)

Inte Skärmarö

Ledtråd, personligen räknar jag inte Värmdö till faslandet men tycker att man skall räkna halvöar som Väddö Rådmansö. Och t ex längst i söder Järflotta söder om Dragets kanal till fastlandet i och med att det är en grävd/sprängd kanal som utgör kortaste vägen till egentliga fastlandet.

Värmdö är lite gränsfall i och med att Baggensstäket vad jag förstår har muddrats hur skulle ni definiera fastland?

Thure

Den här bildgåtan gillar jag. Svåra ledtrådar där man får klura.
Spontant så räknar jag Rådmansö och Väddö till fastlandet. Likaså Värmdö ut till Stavsnäs,
Djurö och Vindö är öar. Torö t.ex räknar jag också till fastlandet.
Grävda kanaler eller där man 'av hävd' upplever sig förflyttas till en ö utan att man märker det, det finns nog många olika uppfattningar om det. Ta Lidingö t.ex... Jag tycker själv att det hör till fastlandet i vissa fall och i vissa fall är vi ö-kära...

Nå, jag gissar på Torö och Storbygården. Naturreservatet skulle då vara Revskärs stora område.

Jahaja... Då säger jag Estö vid spetsen av Vikgatan och naturreservatet skulle då vara Käringboda men jag får inte riktigt ihop det med husen och bryggorna.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg