Gissa position Stockholms län

Ortnamnet

kanske påminner om gamla testamentet. Ger mig ingen väglednings så här långt men kanske i ett senare skede.

Går vidare med kombinationen grusväg och livsmedel. Skulle kunna vara i anslutning till stugby/campingplats eller liknande?

Får fundera vidare.

Thure

Sök i gamla testamentet och du skall finna... Herre min skapare...
Jag tror att jag får 'slå mig till ro'... :)

Butiken är endast sommaröppen men någon stugby eller camping finns ej i närheten...

Där satt den...
Visst är det Abrahamsby, ändhållplats på linje 646 där det finns en sommaröppen butik.

Sök i gamla testamentet och du skall finna... Herre min skapare... = Skapelseberättelsen tänkte jag på och där har ju Abraham en hyfsat central roll.
Jag tror att jag får 'slå mig till ro'... = Ro-slagen... ja jisses... :)

Bra klurat!

Dom två senaste bilderna var kanske inte så lätta. Här kommer en bild som nog är mindre svår men förhoppningsvis inte helt lätt ......
Vid vilken position är vi .....

Bilagor

• DSC00152.jpg
    DSC00152.jpg
    93.8 KB · Visningar: 269
Lanan

i Tyresta södra delen av Stensjön ser också liknande ut. Men jag är inte säker tror det kan finnas mycket som liknar detta t ex i Roslagen.

Thure

Varken Gammelstömmen eller Lanan är rätt men helt klart på rätt sida av stan. Vill minnas att Lanan är lite bredare än vattendraget på bilden....
Platsen ligger bortanför allfartsvägarna men har relativt mycket Piccadilly Circus känsla över sig......

Lanan är den gissning som ligger närmast......
Om man kommer till den här platsen från fel håll löper man stor risk att bli rejält våt om fötterna eller i värsta fall försvinna helt......

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg