Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Behövs inga ledtrådar. Det är Stiftelsen Tyrestaskogens förvaltningskontor. Bilden tagen en natt när jag gick ”vargvakt”. När en varg sommaren 2017 slagit tre av Tyrestas får vaktades fåren nattetid tills ”vargsäkra” elstängsel (fem trådar på rätt höjd) byggts runt alla hagar. Kameran på stativ, lång exponeringstid och pannlampsljus på fåren.
Din tur Lasse.
Din tur Lasse.
Ibland är det inte fel att gå på första känslan. Varghysterin minns jag. Trots att jag knallar runt i Tyresta mer eller mindre dagligen så var jag inte orolig för egen del. Men hade likväl tänkt ut en strategi utifall jag skulle möta vargen.
Tyvärr fick jag bara se den på bild.
Dags för ny bild, var och vad är detta?
Tyvärr fick jag bara se den på bild.
Dags för ny bild, var och vad är detta?
Skärgården är inte min hemmaarena. Men vi gissar vilt. Kanske är du längst norrut på Ornö, vid Fisklösan/Ornöhuvud och fotar mot Dalarö. Ön skulle då kunna vara Genböte. Detta resonemang bygger på att du skriver fri horsiont till "höger", och inte åt "öster". eftersom höger i fotot är norr på kartan så är det en lång fri horisont åt det hållet sett från norra Ornö.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg