Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nån slags fundament i stål och betong. Is. Troligen? en insjö med tanke på utseendet av stranden och isen. Om skärgården så långt in.
Funktionen oklar, kanske hopptorn eller trampolin. Ser påkostat ut.
Får inte ihop det men gissar på ett friluftsbad i liten sjö på Södertörn. Nedre Rudan?
Thure
Funktionen oklar, kanske hopptorn eller trampolin. Ser påkostat ut.
Får inte ihop det men gissar på ett friluftsbad i liten sjö på Södertörn. Nedre Rudan?
Thure
Helt rätt Ringbom. Och dessutom är bilden tagen rakt söderut från min bildfråga i #3215.
Har också nu lärt mig att bara några hundra meter från hopptornet så finns Uddby Kvarn där det fortfarande produceras ström. Och att elproduktionen upprättades för att förse ett företag på Rosenlundsgatan på söder med el, så en 20km lång kabel drogs dit. Fascinerande historia.
Din tur Ringbom.
Har också nu lärt mig att bara några hundra meter från hopptornet så finns Uddby Kvarn där det fortfarande produceras ström. Och att elproduktionen upprättades för att förse ett företag på Rosenlundsgatan på söder med el, så en 20km lång kabel drogs dit. Fascinerande historia.
Din tur Ringbom.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg