Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Lanan är heller inte rätt. Jag står faktiskt inte ens i Tyresta och fotar.
Men nu kom nästan wiset vid stranden med ;-)
Orlången kanske
Nej, det är fortsatt för långt västerut.
Men nu kom nästan wiset vid stranden med ;-)
Wiset? Är det autocorrect som spökar?
Wiset? Är det autocorrect som spökar?
Nej, det heter så om de större rören (gränsrösen för fastigheter) i hembygdsförenings förteckningar.
Fotot är taget nära LycksjöWiset (tror jag det heter), och att det precis vid lilla stugan till höger (i bildkanten) heter något som jag inte minns (har inte förteckningen med mig på resan).
Jag tyckte att det var för lätt för att svara, nästan fusk ;-)
Rösen på södertörn är ofta mycket rejäla och tydliga, inte bara många.
Det finns flera fina i Tyresta som fortfarande står tydliga.
Tack Spikbjörn, då lärde jag mig något nytt idag också. Kände inte till den beteckningen faktiskt.
Visst är det Lycksjön, fotat från den västra stranden. Gränsen till Tyresta är antingen mitt i sjön eller längs den östra stranden beroende på vilken karta jag tittar på. Alltså står jag inte i Tyresta och fotar, även om det är Tyresta som syns på fotot på andra sidan sjön.
Och eftersom du kände igen platsen Spikbjörn så håller jag med Thure att stafettpinnen går över till dig.
Visst är det Lycksjön, fotat från den västra stranden. Gränsen till Tyresta är antingen mitt i sjön eller längs den östra stranden beroende på vilken karta jag tittar på. Alltså står jag inte i Tyresta och fotar, även om det är Tyresta som syns på fotot på andra sidan sjön.
Och eftersom du kände igen platsen Spikbjörn så håller jag med Thure att stafettpinnen går över till dig.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg