Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu skulle jag ju kunna vara smart och specialstudera kartan lite för att se vad som passar bäst ihop med din bild, men i ärlighetens namn så menade jag just sjön Flaten i Flatens naturreservat (dvs där Flatenbadet ligger).
I övrigt känner jag bara till Tyresö-Flaten, men det kanske finns fler Flatensjöar i Stockholms län?
I övrigt känner jag bara till Tyresö-Flaten, men det kanske finns fler Flatensjöar i Stockholms län?
Jag funderade på om det var bebyggelse eller en snötäckt yta/väg, men bildens upplösning var för låg i kombination med mina dåliga ögon för att jag skulle kunna bestämma mig. Men gissningen var ju helt ok i alla fall kan jag konstatera.
Saknar bild för tillfället så annan hugad får gärna bidra. Vore kul om någon från de norra länsdelarna kunde slänga in lite bildgåtor, känns som vi snart har varit i varje tänkbart hörn av Södertörn nu.
Saknar bild för tillfället så annan hugad får gärna bidra. Vore kul om någon från de norra länsdelarna kunde slänga in lite bildgåtor, känns som vi snart har varit i varje tänkbart hörn av Södertörn nu.
Skulle egentligen ha lagt till en ledtrådsbild men de är kvar hemma. Vad som inte framgår av tydligt av bilden och upplösningen som Utsidan erbjuder är att det i bortre bildfältet är fri havshorisont.
Ön med det gula huset har Waxholmsbåtsförbindelse nästan inte biltrafik däremot finns här en länsväg.
Thure
Ön med det gula huset har Waxholmsbåtsförbindelse nästan inte biltrafik däremot finns här en länsväg.
Thure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg