Gissa position Stockholms län

Angående ström

så är det nog riktigt att det ofta är bra strömmingsfiske nära ett strömställe men mitt intryck att det ofta är ovanför djupare bottnar en bit utanför det trånga stället som t ex utanför Baggensstäket, Ålkistan etc. Även det här aktuella stället ligger utanför ett trångt sund med strömsättning med ett system av vikar innanför.

Thure

Kommer det

ingen mera gissning i helgen så ger jag Anders rätt för Björnö och svarar var strömmingsfiket är efter helgen.

Thure

Det är inte kört med en gissning till alltså? Då säger jag NV delen av Klevsfjärden vid mynningen in till Eknässundet.

Stämmer bra det

Tobbe men man skulle också kunna svara Eknässundet.

Vill någon bidra med nya bilder?

Thure

Lite

få¨postningar i den här tråden. Funderar på att köra en tråd med motiv från hela Norden i stället kanske genererar det mera trafik.

Bilden nedan från ett populärt paddelstråk där stranden till vänster med tältplatsen tillhör ett naturreservat.

Varifrån är bilden tagen?

Thure

Bilagor

• IMG_3147.jpg
    IMG_3147.jpg
    201.8 KB · Visningar: 317
Rätt Peter

om jag skriver att bilden är tagen i västsydvästlig riktning kan du nog lista ut varifrån den är tagen.

Har du eller någon annan fler bilder från länet?

Thure

Vild chansning: N58.962147° E18.424040°, dvs Stora Långbådan söder om Bodskär öster om Utö. En av få platser jag kan hitta med fri horisont, långsträckt ö och rimligt skydd för en naturhamn.

---

Efter en stund hittade jag en möjlig plats till, N59.131006° E18.840694°. Då är vi på Tärnskär i Långviksskärs naturreservat.

Senast ändrad:
Tärnskär

tycker jag mig känna igen och det är också ett populärt ställe med bland annat en liten lagun med sandbotten i nordost.

Stora Långberget som den heter på ekonomiska kartan tycker jag inte stämmer lika väl med solvinkel och strandkontur.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg