Gissa position Stockholms län

Ger en ytterligare upplysning

för att få igång tråden igen.

Det finns ett fylogenetiskt samband mellan verksamheten bakom pallisaden och hunden på bilden.

Thure

Stämmer Pysen

Sälstationen från 2:a världskriget långt in i Långgarnsfjärden på SO Gålö. Kan du bidra med en bild?

Thure

Ledsen, sitter med mobilen bara just nu. För att få snurr på tråden får nån annan gärna hoppa in. Annars kan jag kanske bidra imorrn.

Härlig stämning

i bilden. Var ju kanonväder då. Men var? Börjar gissandet med rastplatsen vid Lanan SO Stensjön Tyresta.

Thure

Klurar vidare

och tittar på de tidigare bilderna i serien från Tyresta nationalpark. Bild 2 har jag för mig att du visat i den här gissningstråden och att den är från Årsjön. Första bilden i serien tycker jag påminner starkt om rastplatsen vid Årsjön.

Kan det vara så att bilden från i måndags också är från Årsjön, men då förstår jag inte ledtråden med att det knappt är en sjö.

Thure

Det går ju en vandringsled/stig förbi sjön men inte Sörmlandsleden om du tänker på den. Bilden du länkade till är tagen vid vindskyddet längst ner vid Årsjön och bilden jag la upp togs utanför nationalparken.

edit: Helt rätt om bilderna i albummet Tyresta nationalpark som du länkade till men bilden i fråga är tagen på en annat plats.

Denna bilden är tagen ca 1 km NV om sjön.
lycka till :)

Bilagor

• DSC_7643.jpg
    DSC_7643.jpg
    56.6 KB · Visningar: 341
Senast ändrad:
Håller med om Klövberget

men bilden är nog tagen från söder dvs från området söder om Kalvfjärden och då ligger Lillströmsträsk mera i rätt position. Vandringsleden är där Kustleden.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg