Gissa position i Halland

Funderar

då på om det är en liten luring med teleobjektiv.

Skulle det kunna vara Bjärehalvön i bakgrunden och i så fall Skummeslövsstrand i förgrunden dvs Laholms kommun?`

Thure

då på om det är en liten luring med teleobjektiv.

Skulle det kunna vara Bjärehalvön i bakgrunden och i så fall Skummeslövsstrand i förgrunden dvs Laholms kommun?`

Thure

Nej inte tele, inte mycket i alla fall. Jag kollade exif i orginalet och den säger 28 mm vilket skulle motsvara c:a 140 mm för en småbildskamera. Det är inte Laholms kommun heller, så nu har ni inte så många kvar och jag har väl egentligen bekräftat vilken det är. Jag trodde den här skulle vara ganska lätt, men så var det alltså inte.

Sandstranden där bilden är tagen tillhör inte Hallands stora och välkända. Den ligger lite i skymundan och används nog mest av dem som bor eller har sommarhus i närheten.

Får

du rätt för. Alldeles väster därom Grimsholmens naturreservat. Nästan där jag fotograferade hägringen jag visade tidigare som är en spegling av Kullabergshalvöns västra höjder.

Thure

Senast ändrad:
Ett foto från en udda vinkel men det är en turistattraktion likväl.
Men vilken?

Jag lägger dit ett foto till.

Bilagor

• öströö.jpg
    öströö.jpg
    76.2 KB · Visningar: 203
  • Öströö2.jpg
    Öströö2.jpg
    20.4 KB · Visningar: 195
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg