Gissa position i Halland

Tusan

Jag ville inte släppa Rolfsån men, men. Det jag kommer ihåg får då bli Gåsevardsholm.
Men bakgrunden påminner dock lite mer nedströms.

Glenn

Alla är skickliga här så alla vet säkert vad som är på bilden. Så en extra poäng till den som vet vad
bergen i bildens mitt kallas. Lycka till.

Det var inte mycket att gå på där, men det känns som trakterna innanför Varberg. En gissning skulle kunna vara att det är Skärsjön och Näsnabben.

Det var inte mycket att gå på där, men det känns som trakterna innanför Varberg. En gissning skulle kunna vara att det är Skärsjön och Näsnabben.

Nej. Men jag valde fotot med omsorg. Jag kan inte ge mycke till ledtråd, det blir alldeles för lätt.
Men bakom mej har jag ett samhälle som är nämnt i en tidigare tråd.

Glenn

PS. Bergen är inget krav, jag har goglat och inte funnit namnet.DS.

Nu hittade jag det. Det är utsikt över Stensjön från Rossaredsvägen i utkanten av Hjälm. Där har man ju faktiskt cyklat förbi några gånger. På kartan kallas bergen för Bengtsåsarna. Och någon farmor finns det säkert i Hjälm, men vilken du syftar på vet jag inte.

Rätt

Farmor, Du har väl hört om "Lasse i gatan" Lars Ghatenhjelm. Bergen eller klippformationen som är mitt i bilden
kallas för "Glubebergen".
Jag förstod att du cycklat där, samt att genom Stensjön går ju oxå Kungsbacka river.
Det var svårt att ge någon vettig ledtråd.

MVH Glenn

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg