Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Den enda "klassiker" jag känner till är Åland av Sven Thorell. Min pappa byggde en sådan på 30-talet någon gång.
Kikade nu i Wikipedia och då fanns året 1917 för Åland. Det står också att man kan köpa ritningar till den från Sjöhistoriska Museet. De skriver också att VKV:s Anita (30-talet) och Lisa (70-talet) härstammar från den.
Jag köpte den begagnad för några år sedan. Det är en plastvariant. Förste ägaren av det exemplaret hette Harry Persson och var son till Edvard Persson filmskådisen.
Hmm.. verkar antagligen något mer än hälsosamt insnöat men precis den här typen av kajaker satt jag och och kikade på rätt mycket när jag skulle bygga min senaste.
Får väl skynda mig ut i solen nu, innan det dyker upp något nytt objekt som man bara måste svara på..
Tyvärr har jag själv inte så mycket roliga kajaker på lager att bjuda på - många bilder men de är mest på mina egna båtar.. Får se om jag kommer på något..
Duet´en är en lite annorlunda K2 - 7,0 x 0,55 m - och med brunnarna lite längre isär än vanligt. Kanske inte bra när kanoten ska vaka i vågor men kan förebygga familjefejder om tonåringarna delar kanot. Skulle vilja ha lite längre brunnar (>0,85 m) för att få upp mina långa ben annars är den nästan optimal.
Lägger in en till att gissa på och nu får Ulf inte gissa.
Vad är det för kanot och vilket fabrikat är det på fotplatta/styrning?
Kika gärna lite extra på en utrustning som verkar mycket bra!
Och alla ni andra - gå in på www.johanssonkajak.com och titta på Ulfs bygge från i vintras. Visst kan man hitta kanoter med vackra intarsier osv men ska man hitta ett fantastiskt snyggt och genomtänkt bygge så behöver man inte leta vidare efter att ha kikat på hans sida!
Eftersom ryggen fortfarande är kass så lägger jag in en kanot till att gissa på: