Gifter i friluftskläder

Re: Äntligen!

bowall; sa:
... jag bara väntar på att det skall komma ett nytt snaskigt CANCERLARM eller LÄKARLARM... kan knappt bärga mig tills jag får läsa om detta i Aftonbladet där en ny okänd professor vill smaka sötman av en stund i rampljuset och öka sannolikheten för nya anslag till sin forskning. MER LARM NU!!!

Ja, det är verkligen upprörande.
Först tvingas man sluta med DDT i sin myggolja för några jäkla rovfåglars skull, sen får man plötsligt inte ha freoner i sin hårsprej för nåt jävkla klimats skull och nu får man inte ha fluorerade miljögifter i sina lyxiga kläder för nån jävla fortplantnings skull.
De där forskarna är verkligen onda människor.

Snart lär man väl inte ens få använda klor för att få sitt skithuspapper vitt.

Det är klart att vi kan sluta köpa dem, men faktum är att väldigt många andra köper kläder med dessa material, så varför inte försöka påverka tillverkarna på något sätt? Det är inte säkert att ett sånt brev gör så mycket nytta, men de gör i alla fall inte saken värre.

Mer larm nu!

Maten innehåller kemikalier och medicinrester. Kläderna av petroliumprodukter, innehåller kemikalier.
Protestbrev via E-mail!
Köp ekologiskt, odla själva, siden och ull fungerar utmärkt, vax är många gånger mera ekologiskt än membram.
Den som inte begriper att politiker vill sitta kvar och kapitalägare ha förränting är enfaldig.
Upplevelser sitter inte i utrustningen utan i deltagandet....
Men visst är vissa syntetgrejor bra, ibland. Och glöm inte att den som har flest prylar när han/hon dör har vunnit....
Med finare mätverktyg blir allt farligt, precis som livet...
Så Larma mera...

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg