Giant Kolfiberram ?

Har du slagit Racer-X ur hågen?

angr; sa:
Kör mest på tekniska stigar, hur känslig tror ni ramen är för yttre påverkningar ?

Anders, det är en lättviktare, en fullblodsracer, o sådana är alltid lite känsliga. Å andra sidan finns det ju garanti o försäkring. Enligt min uppfattning är Giant de mest prisvärda hojarna som säljs på den svenska marknaden, superba tekniska lösningar o utmärkta komponenter. Mycket hoj för pengarna, kort sagt.

Har du helt slagit Racer-X ur hågen? Med dagens dollarkurs är de nere på 11-12000 SEK. Då tillkommer moms o frakt.

Per

http://lowdin.nu

Nix

Känner till de andra forumen, Gillar inte dem (längre) och ställde medvetet frågan här då.

Per: Nix, skulle iofs helst handla i sverige, men med dagens dollarkurs blir ju andra alternativ rätt intressanta.

Jag håller alla "dörrar" öppna så får vi se vad det blir

/Anders

Repor

Anders, om du kör mycket teknisk stig så finns ju alltid risken att gå omkull och repa den fina kolfibern. Carbon på landsväg: JA. I skogen: Nej, om man inte är elitXC-åkare som är sponsrad.
Jag skulle inte våga.

(det spelar för övrigt ingen roll vilket forum du väljer, vi hittar dig i alla fall)

Okidoki, lutar npg åt Marin mount vision eller Kona King Kikapu, har iofs börjat snegla på Kona Dawg som nog är bättre för lite "tuffa tag" i skogen då.

/Anders

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg