För min egen del kan jag bara säga att jag anser Vistan var helt okej när det gäller batterikapacitet.
Jag kör ofta mellan Aveta i Sverige, till t ex Haugesund på Norges västkust, en tripp på runt 94 mil.
Jag brukar starta runt 03:00 på natten, och vintertid blir det då ett gäng timmar med belysningen på.
Jag har MapSource Europe i Vistan, och kör alltid med en upplösning som får med alla småvägar mm, där Mapsource har täckning. Annars med högsta upplösning utan att överzooma.
Jag har kurs upp, loggar färdvägen, navigerar efter rutt. Stannar och sparar färdväg minst två gånger under vägen. Färdväg loggas i automatläge.
Jag använder inte sparläge, har kört både med och utan slavantenn.
Vistan är på konstant hela tiden över fjället och genom milvis med tunnlar mm.
Den brukar klara att hålla sig igång på ett par GP 1800 mAh NIMH, eller någon enstaka gång dö när det är 3-4 kilometer kvar. Resan tar 11-12 timmar.
Jag har ännu inte testat GP 2000 mAh, men de torde ju räcka lite längre.
MVH Tony
Jag kör ofta mellan Aveta i Sverige, till t ex Haugesund på Norges västkust, en tripp på runt 94 mil.
Jag brukar starta runt 03:00 på natten, och vintertid blir det då ett gäng timmar med belysningen på.
Jag har MapSource Europe i Vistan, och kör alltid med en upplösning som får med alla småvägar mm, där Mapsource har täckning. Annars med högsta upplösning utan att överzooma.
Jag har kurs upp, loggar färdvägen, navigerar efter rutt. Stannar och sparar färdväg minst två gånger under vägen. Färdväg loggas i automatläge.
Jag använder inte sparläge, har kört både med och utan slavantenn.
Vistan är på konstant hela tiden över fjället och genom milvis med tunnlar mm.
Den brukar klara att hålla sig igång på ett par GP 1800 mAh NIMH, eller någon enstaka gång dö när det är 3-4 kilometer kvar. Resan tar 11-12 timmar.
Jag har ännu inte testat GP 2000 mAh, men de torde ju räcka lite längre.
MVH Tony